Thursday, November 12, 2009

12 November 2009

Kian kasih ku dambakan dan makin kian resah hati yg ku pendamkan, hanya pada takdir yg mampu ku harapkan. Hanya detik dan waktu menjadi suratan yg tak mampu di lafazkan pada zahirnya. Hati ku kian resah utk berubah mendptkan ke tenangan..siapa tahu ketentuan yg aku mencari cahaya sinarnya akan berada dlm bayang kegelapan yg pasti akan membayangi aku. ku hanya manusia yg lemah dan tak dpt lari dari bayang2 sendiri walaupun nasib hidup dan pilihan lain masih ada utk setiap insan.

Aku tetap akan memilih jalan ini adalah nasib hidupku yg mampu mengubah kehidupan yg pernah ku lalui sblm ini. Walaupun perjalanan ini masih lgi utk ketumpuhi dgn berliku2 dan kesamaran, aku yakin dan pasti ianyakan menjadi sebuah makna kehidupan yg terindah di alam yg sementara dan tiada janji utk kekal selamanya. Fikiran ku masih lgi mencari apakah erti kehidupan ini yg masih lgi kosong dan tak mampu ku mengisikannya dgn seorg diri..

Aku yakin aku akan kembali kerana ku masih lgi mencari sesuatu yg hakiki dan abadi yg dpt ku dambarkannya dgn ketulusan hati ini utk mendapatkan sinar yg suatu hari nnt pasti akan menjadi janji suci yg abadi. Biar la ianya hanya sekali utk selamanya dan ku pasti akan kota kan janji ku. Ku pasti akan mengecapi apakah makna di sebalik hikmat yg berlaku sepanjang kehidupan ku. Walapun ku rasa ianya sudah berlalu dgn pantas dan ianya masih belum terlewat utk ku rasakan kasih yg kian ku dambakan dan resah hati yg masih ku pendam...hanya pada takdir dan harapan masih aku mencari.

Ku seharusnya berhenti dari larian ku mencari sinar yg tdk tahu arah dan tujuan. Ku harus berpaling melihat dibelakangku kerana takdir telah tertulis utk diri ku dan pasti akan ku penuhi dengan seikhlas hati. Aku tak akan sesekali sia-siakan pemberian yg ku terima kerana aku mulai meneruni dari liku2 kehidupan yg masih lgi bermcm ragam. Aku tgk akan mensia2kan peluang ini..itulah janji ku utk ke hidupan yg akan ku lalui.

No comments: